RSS Feed
This is a mood message, you can edit this message by editing file message.php, or you can also add here some advertisement.

Wednesday, April 15, 2009

YTL RESIDENCE




Mesti rumah kediaman camni menjadi impian setiap insan yang bergelar manusia. Memang terbaik rekabentuk rumah persendirian YTL residence ni.dengan keluasan 32,292 meter persegi . Klien rumah nih Yeok Seok punye impian mampu untuk menempatkan 3 generasi keluarga cina-malaysia .


Terletak di damansara dan pastinya akan nampak 88 tingkat menara kebangaan Malaysia ciptaan Cesar Pelli ngan sape tah lagi sorang sy terlupa…maap ehh..dan dengan idea asal Tun Mahathir Mohamad iaitu KLCC. Rekabentuknya mencampurkan kehebatan arkitek,jurutera,hiasan dalaman dan landscaping secara TOTAL beb! Gile kentang!









Sebab ape?



Klien telah mengimport pakar landscaping “Officina del Paesaggio” dari paris untuk study sendiri landscaping yang mantobp dan sesuai dengan keadaan Malaysia yang beriklim tropika nan menghijau ini.sebab klien ni kalau boleh nak satu rumah yang berasimilasi dengan keindahan tumbuh-tumbuhan. Pakar-pakar telah merekabentuk rumah ini mempunyai banyak ruang untuk pengunjung yang datang ke rumah ini. Untuk tempat makan formal, di anggarkan seramai 30 org boleh dok makan bersama-sama. Disamping itu tingkap-tingkap dirumah ini mengunakan jenis sliding untuk mendapatkan kedinginan secara semula jadi. Sungguhpon begitu, rumah ini masih lagi memerlukan AC untuk keselesaan ketika kepanasan berlaku.



Apa yang ada?



Kepada sesiapa yang nak menyewa..lupa kan…hahahaha…gurau je..antara yang ada dalam??

YTL residence

- 2 tingkat 9 bilik tidur
- 1 suite untuk (Yeok Seok) klien bersama isteri lengkap dengan library didalamnya)
- 1 suite lagi untuk Yeoh Tiong Lay bersama isterinya
- 7 lagi bilik tidur untuk keluarga beranak 7




Struktur dia?


Bahan yang digunakan adalah hybrid RC reinforced concrete, steel, dengan wood framing. Apa yang menariknya adalah main entrance, the elevator core, dengan kitchen yang akan menahan beban 2 bilik tidur yang terletak secara cantilever(terjulur) (kira macam dua bilik tidur 2 cantilever bawah dia main entrance, elevator core, dengan kitchen.). Agak gempak design di situ.
















STYLE





Exclusive





Elegent






Ini lah antara rumah kediaman yang pastinya kalau duduk kat dalam kompem tak nak keluar-keluar. Sangat selesa dan juga menerapkan alam bersama. Saya yakin, kalau semua rumah camni, anak-anak kompem x lepak keluar dan mesti semua org suka nak balik rumah. Barulah di panggil “rumahku Syurga ku”. Tapi biasanya rumah macam ini tak semua org dapat memilikinya. Jangan risau, kalau tak dapat kat dunia, berjuanglah dan pastikan dapat di Akhirat.

1 comments:

zzxxcc said...

style
but lebih prefer rumah yang lebih simple n kecik
kalu nak men kejar2 takde la penat :)

Post a Comment