RSS Feed
This is a mood message, you can edit this message by editing file message.php, or you can also add here some advertisement.

Friday, March 19, 2010

Mari bercakap Baik!

kita kan selalu bercakap antara satu sama lain. akan tetapi adakah percakapan kita itu baik ataupun tidak? kalau cakap benda-benda yang tidak baik adakah kesan sampingan?

Dr emoto dari jepun mengatakan YA!!

beliau dengan mudah mengambil setitik air kemudian dengan sengaja mendedahkan air itu pada pelbagai rima musik sebelum membekukan nya untuk dilihat formasi crystal yang terbentuk dengan mengunakan dark microscope!

ini bentuk molekul air sebelum diniatkan apa² pada air itu

yang ini pulak lepas seseorg itu baca doa makan sebelum makan/minum

Cantik kan...itu lah sebab sebelum makan kena baca doa...itu kalau nak makan..bagaimana kalau kita dengarkan rima musik pada air..apa yang bakal berlaku??

yeah²!! apa jadi kalu musik heavy metal??
ini yang akan terjadi beb!!tak bebutir langsung!!!!molekul2 tak bersatu..jadilah air yang sia-sia!

apa kata kalau dengar musik klasik?

Ini yang bakal terjadi pada air itu..

ketahui la...badan kita mengandungi 72% air...jadi kalu kita keep menanamkan perkataan² yang negetif pada diri kita...nescaya kita tidak akan berjaya!!!

ini pulak bentuk air yang di maki dengan perkataan "you make me sick i"ll kill you"

Kesian kan..air pun dimaki..apatah lagi kalu kita manusia yang membawa air kemana²!

ada juga eksperimen lain seperti 2 jar di isi dengan nasi yang sama cuma bezanya satu diletakkan perkataan makian dan satu lagi diletak dengan perkataan yang baik²

hasilnya?

sudah tentu yang baik² itu selepas 30 hari nasinya masih putih berbanding yang dimaki nasinya berubah hitam!! aku sedang melakukan di office untuk melihat sendiri hasil ujikaji ini!

Firman Allah s.w.t lagi di dalam surah al – baqarah ayat 83 yang bermaksud :

"Dan berbuat baiklah kamu kepada kedua ibubapa, kaum kerabat, anak – anak yatim dan orang – orang miskin, serta ucapkanlah kata – kata yang baik, merendah diri dan lembut berbicara kepada sesama manusia."

2 comments:

ernahazwani said...

yeye...abg zai dah kembali.....
Alhamdulillah....

view said...

bz laa..idea x banyak sngat..hehehe keep in touch!!

Post a Comment