RSS Feed
This is a mood message, you can edit this message by editing file message.php, or you can also add here some advertisement.

Wednesday, June 16, 2010

kehidupan menghimpit

Salam semua...

Dua tiga hari kebelakangan ini setelah kerajaan mengumumkan budget 2010, terbentang dada akbar banyak yang mengadu pendapatan seisi rumah tidak mencukupi. Kehidupan makin mendesak, menekan dan makin desperate!!

Aku tak menafikan usaha kerajaan melakukan transformasi untuk mengubah tahap pendapatan rakyat kepada pendapatan yang lebih tinggi... itu baik!! tapi perhatikan apa implikasinya?

Subsidi akan dipotong. secara berhemat!

Subsidi dipotong?? secara berhemat??are we ready for it??

*ketawa*

Isu sime darby rugi...pkfz...kapal selam, blok L & M..??apa cerita??
Kerugian kerajaan malaysia disebabkan isu-isu ini sape yang menjawap??

Ya betol!!!Rakyat yang akan menjawab!!!

Subsidi akan dipotong. secara berhemat!

*ketawa lagi*

ini punca utama!! (aku analogikan macam nih...disebabkan Bapak kaki Joli anak kena makan nasi lauk telur ngan kicap je!! rakyat kena ikat perut!!)

*gelak sambil tepuk kepala* x masuk akal!!!

pendapat peribadi aku...transformasi bagus!!! tapi sebelum Anak menyedari keborosan Bapak berbelanja.

Dikatakan lagi potongan subsidi akan dilakukan bermula dengan pengunaan tenaga,termasuk minyak dan letrik!

Paper pon makin banyak mengeluarkan cerita tentang kehidupan menghimpit!!! Semakin hari semakin ramai yang mengadu..semua hendak mengatakan yang "im living in this low class income"

ada diantaranya pendapatan sebulan mencecah RM25000!!!

jangan terkejut!!!25000 pon tak cukup lagi..!!

APA ertinya??

artinya...golongan middle class semakin mengecil dan berpindah ke golongan lower class atau miskin...manakata kalau begitu golongan lower class jadi golongan papa la eaa?? bagi mereka yang berpendapatan rm 1200 sebulan dan kebawah makin sakit...

Selain perbelanjaan seharian, kita masih perlu membayar tax..melayan karenah kenaikan harga barangan secara suka hati dll..

Betol x?

APA kau boleh buat?

xboleh nak wat paper..sekadar ngomelan sinetron je..tapi aku akan beringat dan bersyukur dengan apa yang ada..thing positif dan yakin apa yang berlaku pasti ada hikmah...apa-apa pun bagi aku...hidup biarlah sederhana...yang sederhana itu mencari kesempurnaan. Ukur baju di badan sendiri..

0 comments:

Post a Comment