RSS Feed
This is a mood message, you can edit this message by editing file message.php, or you can also add here some advertisement.

Thursday, December 3, 2009

teknologi oh teknologi

Semua orang dah tentu nak menyelamatkan DUNIA dari balabencana kan...semua polisi digubal untuk memastikan semua org dapat bekerjasama dalam menghadapi bencana yang sedang mendatang..

bencana apa??yaaa!!!!masalah climate kita yang semakin meruncing..

bulan december ni akan berlaku satu persidangan Copenghegen yang di sertai oleh negara2 G8 yang akan membincangkan satu isu yang kononnya pasti menyelamatkan dunia dari GHG(Green house Gas) atau pembebasan gas carbon secara sesuka hati!!!

advance country telah mencipta satu inovasi yang akan menyelamatkan dunia...

yang dipanggil CDM

Clean Developing Mechanism

CDM adalah satu mekanisma di bawah kyoto-protokol yang di bawah pengawasan/penyeliaan UNFCC (United Nation Framework Convention on Climate change)

dengan kata lain...advance country skang nih sedang mencipta segala bahan yang buleh menyelamatkan dunia dari pembebasan gas CO2 secara berleluasa dari kereta hingga ke penciptaan LCD/LED...banyak sebenarnya yang di buat di dunia ni yang pasti akan melibatkan pembebasan gas CO2!! macam murni je kan niat dorang...




Trigger!!!

Ape yang membuatkan aku terpikir...dengan terlaksananya polisi ini...advance country akan terus kaya...develop country akan terus mendevelop dan negara miskin akan terus miskin..dan akhirnya terjadilah yang dinamakan penjajahan teknologi

Penjajahan

Penjajahan berlaku dengan pelbagai bentuk...

-penjajahan fizikal dilakukan dengan kaedah perang(analogi--->tebaboom!!)

-penjajahan minda dilakukan melalui media(analogi--->sexynya...fewit..smart ahh and stylo siot!!)

Bila fizikal dan minda telah berjaya dijajah!! maka jiwa juga telah berjaya dijajah!!! aku panggil mende nih sebagai PEJAJAHAN PAKEJ!

PENJAJAHAN PAKEJ!

Pakej laaa...tahu sebab apa??jiwa manusia merupakan sesuatu yang x ternilai...jiwa itulah yang dipanggil roh yang kita harus ketahui...bila ini pon di jajah! kita di jadikan sebagai robot yang menurut perintah sahaja...hangguk2 geleng2 style!!!

Sambung balik pada CDM tadi...memang murnikan niat dorang baguskan..tapi satu yang membuatkan aku terpikir ...ini salah satu cara untuk mereka kekal berkuasa...(mereka disini merujuk kepada advance country)

APSAL??

Tahu x bila mula peindustrian ni??

sejak tahun 1800 taw!

cuba bayangkan secara kasar je aku amik 150 tahun la..lebih kurang jadi 1950

tahun 1950 advance country ni dah mula bertukang menghasilkan teknologi...dan bayangkan sapekah yang merosakan bumi??sape yang mula menghasilkan CO2 tanpa had???selama 150thn??lu pikirla sendri..!!

dan sekarang mereka mampu untuk mencipta sesuatu yang mengurangkan emisi co2 dan kemudian jual kepada seluruh dunia..seluruh dunia menggunakan teknologi mereka dan mengagungkan mereka diatas kebijakan dan kehebatan mereka mencipta..yang mana polisi ini akan terus membiarkan mereka terus berkuasa dan memberi mereka tiket untuk menindas yang laen2 dan keadaan x sedar..dalam keadaan dorang di anggap seperti HERO...gempak kan!!!

untuk keterangan lanjut rajin2 lah mengoogle...

gerakan akal...berfikir!! salam assalamualaikum

0 comments:

Post a Comment