RSS Feed
This is a mood message, you can edit this message by editing file message.php, or you can also add here some advertisement.

Saturday, October 24, 2009

Doktor hati


Dulu.
Saya sakit.
Hati saya tak baik.
Rasa sakit sangat.
Macam-macam cara saya ubat hati ni.
Buat itu, buat ini.
Tapi tak baik jugak.

Sakit hati saya ni tak ada ubat.
Penat saya cari.
Tapi tak jumpa.
Pergi terapi, pergi klinik.
Sekejap aje dia baik.
Lepas tu parah balik.
Saya rasa macam dah putus asa.
Saya ambil keputusan untuk biarkan.
Saya dah penat.
Penat nak cari ubat lagi.
Kalaulah hati saya ni dapat ditukar, petik jari je dah baik.
Tapi saya tahu mustahil.
Sebab hati saya selalu sakit-sakit.
Tak sempat nak baik sakit yang lepas, datang sakit lain.
Hati saya macam sakit parah.

Saya jumpa doktor.
Saya nangis-nangis.
Saya tak tahu nak buat apa lagi.
Tapi takdelah sampai rasa nak mati.
Cuma rasa kecewa dengan hati saya ni.
Selalu tak bernasib baik.
Doktor nasihatkan saya.
Macam-macam.
Itu ini begitu begini.
Doktor bagi saya terapi.
Nak kata lama tak lama jugak la.
Tapi hati saya semakin pulih!
Saya suka.
Saya gembira.
Hati saya makin baik.
Dah tak sakit macam dulu.
Kiranya hati saya boleh pakai lagi.
Belum mati.
Boleh berfungsi macam biasa.
Saya rasa bersyukur sangat.


Sekarang.
Takde apa yang saya rasa.
Melainkan saya gembira hati saya sihat kembali.
Saya sayang hati saya.
Saya tanak hati saya mati.
Jadi, saya perlukan ubat sentiasa untuk hati saya.
Supaya tak sakit lagi..


Errr....doktor, awak boleh tolong saya sampai bila-bila kan???


sayayangdahtakberpenyakithati;
XXXXXXXXX

Hmphhhh........senyum ketelinga

2 comments:

Me3raD mYraD said...

mendaLam maksudnyee nie...
1- hati anda teLah dijaga rapi...
2- dah bagi tanda2 awaL suruh BERHENTI MEROKOK...dont break anybody's heart...-pesanan dari kementrian kesihatan yg penat buat ikLan~
wiwiwiw~

illynne said...

:-)

Post a Comment