RSS Feed
This is a mood message, you can edit this message by editing file message.php, or you can also add here some advertisement.

Tuesday, August 25, 2009

Saya budak baru belajar!




Hari khamis bersamaan dengan 20 August 2009, aku wat kelakar…sebab aku x pernah lagi angkat2 kal kat maser nih, just for information, even though aku rase apa yang di terangkan oleh kak Nora dah jelas tapi pengalaman adalah 2nd guru aku. Aku rase macam nak share lah ngan pembaca kelakar magic yang aku wat pada Khamis 2..

Kisah nya bermula apabila aku mendapat bunyi “kringg!!” pada extension aku. Aku ni mmg x pernah kerje opis lagi. So aku x biasa ngan cara2 mengangkat kal. Sebelum 2 kat department aku ada najwa lina n kak nora. Najwa dok seblah aku, lina pulak depan aku. Dengan kompiden dan berdebar aku pon angkat, kot2 bos nak jump ke kan. Bila angkat aku dengar

“Najwa msg online”

Itu yang aku dengar laa…aku yakin minggu ni ari senin ari 2 aku dah korek telinga layan beb...

Repulsive reaction berlaku pada diri aku..bile aku dngar perkataan “Najwa msg online”
Aku pon reflect dengan mengatakan “haa! Ok!” so aku rase sender msg 2 mesti pelik asal suara najwa agak garau kan…

Then korang aku ape aku wat? Aku letak lah phone 2. dan aku dengan yakinnya berpendapat bahawa ada email online untuk najwa. Aku dah bersiap sedia nak bagitahu beliau bila beliau balik dari solat.

Tapi korang tahu x factnye ape..

Fact nye aku dah biarkan mamat yang nak bercakap ngan najwa 2 melayan lagu yang ada bile hold call. Sebab yang bagi msg itu adalah kak abby, receptionist yang akan filter all call yang masuk. Hahahahaha sengal!

Sepatutnya bila aku dengar je “Najwa msg online..” tindakkan yang aku ambil adalah cakap ok dan tunggu talian disambungkan kepada aku dan aku pon patutnya jawap
“call back another 10 minutes because najwa is not around…”

Tapi tulah kesengalan aku…tapi pengalaman itu lah guru kedua aku hal2 jawap phone nih instead kak nora (boss nye secretary).

Itu lah, even kita rasa kita dah tahu mende tu even sesimple mengangkat phone pon, itu x bermakna kita dah bijak. Banyak lagi yang mende yang kita tak perasaan and that’s why lah kuar pepatah melayu “makin berisi makin menunduk”.

3 comments:

nadiah said...

hehe...cmna erk muke a.zai tyme tur..
nk jew tengok..
waawawaaa~!!!
ops...
ampun, en zai..gurau2 jew..hehe2..
selamat berpuase..(^_^)

a.z.i.e said...

hahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhahaha...
mmg xbley jd s/u sulit...

view said...

huhuhuhu...btol2...malu saye!

Post a Comment